Witam i proszę o pomoc!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Misi4k
    Classic
    • 2014
    • 1

    Witam i proszę o pomoc!

    Od jakiegoś czasu mam problemy z rozrywającymi się na łączeniach przewodami podciśnienia. Postanowiłem więc, że wymienię wszystkie na nowe, silikonowe jakiejś dobrej firmy np. Samco.
    Zauważyłem u siebie kilka łączeń (plastikowych) przewodów na długości, przykład na zdjęciu.
    Problem polega na tym, czy te łączenia są fabryczne, tzn. czy z jakiegoś powodu są one w układzie podciśnienia niezbędne?
    Czy może ktoś wcześniej sztukował przewody stosując takie połączenia?
    Z góry dzięki za info.
  • Agulina
    Classic
    • 2012
    • 3

    #2
    Witam i proszę o pomoc!

    Jestem właścicielka Octavki 2006 r 1,9 TDI. Ostatnio była tuningowana w renomowanym warsztacie. Po dwóch tygodniach zaczęłam słyszeć turbinę- jakbym jechała karetką. Poza tym od wczoraj dymi na czarno. Na serwisie salonowym oczywiście powiedzieli ze cale turbo do wymiany, wtryskiwacze ok. Tuning twierdzi ze chip nie miał nic do rzeczy bo bo ciśnienie jest teraz mniejsze. czy coś takiego. Salon nie daje gwarancji na nowa turbine bo auto ma chip. Auto nie bierze oleju, nie traci mocy. Co tu robic????????????? Pomóżcie Panowie!

    Komentarz

    • przemik
      RS
      • 2012
      • 1610

      #3
      Jak cisnienie mniejsze to co to za "czip".

      Podjedz do jakiegoś kumatego warsztatu albo do tego tjunera do robił czipsa....... pewnie dziura w dolocie...
      Przemek
      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
      80 B3 Limo 1.6 TD SB

      Komentarz

      • TomekRs
        RS
        • 2011
        • 1670

        #4
        a co to za tjuner robil?
        Na przyszlosc nazywaj tematy konkretnie bo pozniej w wyszukiwarce nie bedzie nic znajdowalo. I czemu do ASO? Oni tam maja pojecie takie jak Twoj tjuner

        Komentarz

        • lukas_jg
          Rider
          • 2012
          • 600
          • Octavia I (1U2)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          Właśnie daj znać kto robił chipa.
          Napisz co z mocą auta.
          Dymienie oznacza zbyt małą dawkę powietrza do dawki paliwa. Więc masz 3 możliwości:
          - rozczepił Ci się dolot za turbiną lub wypadła uszczelka (ARL ma chyba szybkozłączki)
          - zrobiła się gdzieś dziura w dolocie
          - padło turbo (najgorsze ale najmniej prawdopodobne)

          Otwórz maskę auta i wsadź kogoś za kierownicę (niech dodaje gazu do momentu usłyszenia świstu).
          Turbina wstanie ~1800-2000 obrotów i wtedy wzrośnie ciśnienie w dolocie. Będziesz mogła sprawdzić "na ucho" skąd dobiega dźwięk.
          Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

          Komentarz

          • Agulina
            Classic
            • 2012
            • 3

            #6
            Świst to słychać w środku auta nawet jak nie dochodzi do 1000 obrotów.Gwiżdże strasznie w trakcie jazdy a po zatrzymaniu, to gwizd słabnie ale słychać go jeszcze przez jakiś czas. Mocy autko wcale nie traci ale w tej sytuacji boje się przycisnąć porządnie.


            Chipa robił Godula.

            i sorki za kompletny laicyzm w tej tematyce ale jak słucham tych wszystkich macherów których odwiedziłam to już nie wiem co mam myśleć.

            Komentarz

            • lukas_jg
              Rider
              • 2012
              • 600
              • Octavia I (1U2)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              Koledzy, może ktoś z Krakowa poratuje koleżankę ?
              Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

              Komentarz

              • abstinent
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 4842
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Agulina, popraw silnik w profilu
                oznaczenie znajdziesz w książce serwisowej dużymi literami na takiej naklejce z pierwszej strony, albo w bagażniku jest taka sama naklejka pod wykładziną (tam gdzie koło zapasowe)

                Komentarz

                • Agulina
                  Classic
                  • 2012
                  • 3

                  #9
                  Poprawione, sorry za pomyłke

                  Komentarz

                  • abstinent
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 4842
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    obstawiam że turbo zajechał tjuner, albo gdzieś lewe powietrze jest
                    jak masz ochotę to nagraj jak to gada

                    Komentarz

                    • sew1981
                      RS
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2009
                      • 10917
                      • Fiat

                      #11
                      stawiam na nieszczelność jakąś poważną - lewe powietrze, jak jest taki świst. No chyba, że faktycznie turbo zajechane, ale raczej by słabło autko.
                      jedź do pożądnego warsztatu i wymień te dwie możliwości na dzień dobry. Kto to Godula? to nie możesz to niego pojechać z tym?

                      Komentarz

                      • richi9
                        Rider
                        • 2011
                        • 427

                        #12
                        kopcenie może być wynikiem tunningu a świst np rozszczelnionego wydechu .
                        i mamy dwa w jednym ..Koleżanko włacz silnik zostaw niech pracuje i przytkaj dośc mocno wydech czy będzie furczeć z pod spodu...Jżeli tak to jest odpowiedź jeżeli nie to szukamy dalej .
                        Dolot kontrola szczelności: to że nie traci mocy może być odczuwalne na niskich obrotach gdzie turbinka zbiera sie w sobie A potem może być upływ ciśnienia ale obawiam sie że w takim wypadki świeciła by na szafce pomarańczowa kontrolka...
                        Koleżanko podgazuj go najwyżej kontrolka sie zaświeci a jak za bardzo dymić będzie to tez dawka może być za wyska. Możliwośći jest mnogo (mnóstwo) ...
                        Co do samego nawet jeżeli max doładowanie jest niższe niż oryginalne to wzbodacenie dawki powoduje że turbina startuje szybciej i niżej a osiaga wyższe ciśnienia na niskich obrotach silnika...

                        Komentarz

                        Pracuję...